lördag 6 augusti 2011

En ny artikel om naturlig förlossning kontra förlossning med epidural

Idag kom jag över en ny amerikansk  artikel om naturlig förlossning kontra förlossning med epidural. Artikeln är skriven av Chris Kresser.

Av artikeln framgår att i USA är det väldigt populärt att ta epidural vid förlossning. Det nämns en så hög procentsiffra som 75 % ,  i Canada, 54 % och i England 22 %, om jag förstår artikeln rätt.

Personligen tycker jag att det är skrämmande siffror med anledning av det som jag har berättat tidigare som faktiskt kan inträffa.

Jag bifogar länken så de som vill kan läsa den:

http://thehealthyskeptic.org/natural-childbirth-v-epidural-side-effects-and-risks?utm_source=The+Healthy+Skeptic&utm_campaign=37d922463e-RSS_EMAIL_CAMPAIGN&utm_medium=email

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar